Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 27 lutego 2017

LECH - ONI MNIE ZAWIEDLI

Jest kilku zawodników którzy "wyszli" z Lecha już jako bardzo obiecujący młodzi gracze.
Tacy co ( miałem taką nadzieję) być może przejdą "1 ligowy czyściec" ale potem pódą w górę, będą ważnymi graczami w Ekstraklasie.

Coś jednak poszło "nie tak".
Ich intensywny talent "rozcieńczył się" z biegiem czasu na zapleczu ligi i powiedzmy szczerze, mocno równali do 1 ligowej przeciętności.

1. Jarosław Ratajczak.
Mając 18 lat rokował bardzo dobrze, jako środkowy lub lewy obrońca.
Został wypożyczony do Olimpii Grudziądz, potem do GKS Katowice, trafił w końcu do Pogoni Siedlce, a teraz jest w Stomilu Olsztyn . Ma JUŻ 25 lat i poszedł chyba drogą w jednym kierunku.

2.Adrian Cierpka
Cała historia z agentami, jakiś konflikt z Lechem. A był nawet kapitanem U-17 Dorny zdobywającej w Słowenii brąz.
Kolega Karola Linetty i chyba nie mniej utalentowany. No cóż, konflikt jak pisałem, układy i utknął w Miedzi Legnica na 3,5 sezonu. Zdecydowanie za długo "taplał się w 1 ligowym błocku" i powoli "równał do kolegów".
Doszło nawet do tego ,że został WYPOŻYCZONY (!!) na wiosne 2017 do Wisły Puławy.
Jeszcze młody, ma 22 lata

3. Kamil Drygas
Tu raczej historia znana ze słabym zakończeniem.
Był wybrany "najbardziej obiecującym juniorem Lecha" - potem Zawisza, potem Pogoń. I tam, myślałem, że zrobi "ruch do przodu", czyli będzie graczem od którego trener zaczyna ustawianie drużyny ( w końcu niewielu defensywnych pomocników strzelających tyle bramek!).
Ostatnio jednak jest tylko "graczem na zmiany", a myślałem że będzie transfer zagraniczny, być może nawet kadra PZPN-u.
Ma 25 lat.

4. Robert Janicki
Kilka razy pisałem, miałem nadzieję że w Hoffenheim "się dotrenuje" i wróci w czerwcu 2017 do Lecha, "na środek pomocy".
Znowu coś poszło nie tak, Janicki skrócił wypożyczenie do Hoffenheim ( o pół roku) i z Bundesligi ( co prawda tylko tam trenował i zwiedzał Niemcy) i... będzie grał do końca sezonu w... Pogoni Siedlce.
Trudno to nazwać "następnym krokiem w karierze" tym bardziej że Lech obojętnie oświadczył "Robert Janicki został wypożyczony do pierwszoligowej Pogoni Siedlce. Klub posiada prawo wykupienia zawodnika po zakończeniu sezonu."
Czyli należy czytać między wierszami - Panie Janicki olałeś nas kiedyś teraz radż sobie sam, nie stawiamy na ciebie.
Szoda, bo pamiętam że był NAJLEPSZYM pomocnikiem juniorów starszych Lecha, lepszym od Jóżwiaka. A ma dopiero 19 lat i w Lechu nie ma co szukać.

Cztery historie, czeterech graczy którzy mnie strasznie rozczarowali, bo liczyłem ( naprawdę) ,że zrobią dobrą "ekstraligową karierę" okraszoną potem niezłym transferem na Zachód ( choćby taką jak Wojtek Golla ,25 lat, który "zadomowił się" w Pogoni ,by stamtąd pójść do Holandii, do Eredivisie , do NEC Nijmegen).
A był to gracz (Golla) chyba najmniej utalentowany z wymienianej przeze mnie czwórki.



Ruch - Śląsk  2-0
widzów 5 557

Wyrównany mecz. Całkiem niezły do oglądania. Najważniejsze 2 bramki (jedna karny).
Tak ,na teraz, to chyba ani jedni ani drudzy nie spadną.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz