Szukaj na tym blogu

środa, 1 lutego 2017

POZNAŃSKI ORDNUNG ( ale czy na pewno?)

W moim rodzinnym domu często gościło słowo "ordnung", wypowiadane przez moją Babcię, goniącą nas "gzubów" do robienia porządków.
Rodowitą aż do kości poznaniankę - "poznanianę" z Wildy.
W której języku "codziennym" gwara poznańska często mieszała się z niemieckimi słowami takimi  jak :ordnung (porządek), langsam( mówiła LANGZAM- powoli) szczególnie w zwrocie często przez Nią używanym "langsam,langsam aber sicher" .
Bo przecież i tak w poznańskiej gwarze od groma zapożyczeń z niemieckiego nieco nawet przetworzonego na słowa gwarowe ( bana-kolej, rojber - urwis , bamber-wieśniak, korekt-poprawnie i tak dalej).

Stąd ten przysłowiowy "poznański ordnung" czyli poznański porządek.
Coś o czym z dumą mówiono w Poznaniu, Wielkopolsce porównując siebie na przykład z "porządkami na wschodzie".

Po drugie ( tytułem wstępu do tego co zaraz nastąpi) tyle mówi się o znaczeniu mediów- czyli w domyśle .... na pierwszym miejscu... internetu.
Ponoć będącym i rządzącym w umysłach "najlepszym żródłem informacji".
Oczywiście to spora i wyświechtana przesada ,bo często szukając czegoś znajdujemy "połówkę informacji" lub zamiast niej "misternie ułożoną pianę medialną", plotkę, spekulację.

Szukając WIARYGODNEJ informacji czasem sięgam do tzw "oficjalnej" strony KKS Lech.
Bo przecież to tak oczywiste dla mnie.... poznański ordnung!

I ze smutkiem znajduję to co jest WSZĘDZIE, czyli bałagan, brak aktualizacji danych, prowizorkę, ślady "roboty na łapu capu", typowe polskie "zaklejanie dziury dziurą".
Od razu i "na wejściu" mam wrażenie ,że klub nie kontroluje swojej strony, nie pilnuje porządku, nie rozlicza podwykonawców aktualizujących dane.
I nawet już nie idzie mi o brak PODSTAWOWYCH informacji o graczach takich jak jak : wzrost,waga, miejsce urodzenia, czy gracz lewo/prawo nożny, na jakich pozycjach MOŻE grać oprócz tej swojej "koronnej", jakie ma CV ( występy w kadrach np U-17,18,21 itp), do kiedy ma kontrakt z klubem.
Dla mnie to podstawowe ( obok oczywiście wieku i gdzie grał wcześniej) informacje o piłkarzu.

A co dostajemy?
 Dostajemy "groch z kapustą".

Na przykład na "stronie klubowej w WERSJI ANGIELSKIEJ" pod zdjęciami niektórych graczy  1 zespołu są teksty PO POLSKU !






Jak widać Puchacz nie doczekał się nawet porządnego zdjęcia.


Radut doczekał się zdjęcia "profesjonalnego"..... ale tekstu pod zdjęciem  nie przetłumaczono na angielski.
No i pewnie "Pomocnik" to jakaś jego "ksywka boiskowa".


Czepiam się?
Wcale nie, bo dowodzi że można - "stronka" Kownackiego zamieszczona w tym samym (angielskim) miejscu portalu, choć i tu mamy "ksywkę boiskową- NAPASTNIK" ( powinno być FORWARD)

Zaciekawiło mnie jak wygląda "angielska wersja" Kadara, (gracza przecież "wystawionego na sprzedaż już teraz/zaraz).
Tu co prawda jest tekst angielski, ale dodano zdjęcie "amatorskie-meczowe" .



Częścią zespołu jest też tzw "grupa opiekunów" albo tzw "sztab ".
W angielskiej części takich "ludzi" jest  15-tu.
Za to w polskiej "części strony" jest 16-tu.
'Na angielskich salonach" zabrakło miejsca dla "pana Gienia" , człowieka legendy, nazwanego zresztą na polskiej stronie .... po angielsku... "kit manager".
Dowody?
Proszę bardzo.


A na stronie angielskiej brak Pana Gienia.





Kiedy już osłabiłem się i wróciłem do polskiej "części" strony klubowej to ze złością ( bo gdzież ten ordnung poznański?) stwierdziłem że nie ma zdjęć wielu graczy wymienionych w zakładkach  ==> "rezerwy" ( Zulciak- a przecież BYŁ już w Lechu!),  "juniorzy młodsi" ( brak 2 fotek), trampkarze ( brak 2 fotek).
Dobra ,pomyślałem, poszukam informacji o trampkarzach (którzy tak znakomicie sobie radzili w turnieju w Niemczech) , a taki Szymczak strzeli tam 7 bramek !
No zdjęcie Szymczaka jest TUTAJ ,a to sukces
http://www.lechpoznan.pl/trampkarze,66.html

Ale informacja o tymże Szymczaku jest TAKA co najmniej żadna( BRAKI - kiedy urodzony? Od kiedy w Lechu?Zdjęcie "indywidualne"? podstawowe dane  wzrost,waga? ):


Co dziwne fotek brak w zakładce  "Klub --> Ludzie" .
Tak jakby Lechem kierowali "ludzie bez twarzy", jakaś mafia:


Skoro brak takich PODSTAWOWYCH spraw ( fotografie , dane) to już wiem że nie ma szans szukać np. składów drużyn Lecha - w poszczególnych sezonach ( no choćby w tych mistrzowskich!) np. w zakładce "Historia".
Nie znajdę też informacji ilu tak naprawdę jest  piłkarzy  w Lechu .
A chciałem to Wam napisać ,by pokazać ilu ludzi jest w klubie, ilu młodych ludzi trenuje poza pierwszą  drużyną, poza rezerwami, juniorami starszymi/młodszymi.

Nie znalazłem informacji na temat "partnerów sportowych Lecha" - a wiem poniekąd że istnieją takie partnerstwa typu - Lech - szkoły- szkółki piłkarskie- kluby zagraniczne.

Mam wrażenie że strona oficjalna KKS Lech jest  robiona "na odpierdol się" poprzestając na "picu i fotomontażu" i "rachunkach za utrzymanie strony".
Nikt nie pilnuje "czy medialne okno na świat" KKS Lech Poznań  "jest umyte" i czy "są powieszone czyste, ładne firanki".

Smętny wniosek - BRAK GOSPODARZA !

A wiadomo ( co mówiła też moja Babcia częto) --- JAK NAS WIDZĄ TAK NAS PISZĄ.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz