Szukaj na tym blogu

środa, 30 maja 2012

GANIAMY PO ŁAMACH

 W Europie największe znaczenie mają ligi:hiszpańska,angielska,niemiecka,francuska i włoska.

Parę słów o Ligue 1- czyli lidze francuskiej
Rozgrywki wygrał zespół Montpellier

1.    HSC Montpellier      82 pkt
2.    Paris Saint Germain  79
3.    OSC Lille (M,P)         74
4.    Olympique Lyon         64
5.    Girondins Bordeaux   61

Nie jest to jakaś gigantyczna niespodzianka, ale powiedzmy niespodzianka.
Piszę o tym bo Montpellier jest dobrym wzorem dla polskich (zamożniejszych) klubów.
Wzorów  polityki dochodzenia do sukcesu, zaangażowania Właściciela, mądrego wydawania pieniędzy, nie przepłacania, ale i nie sprzedawania "na pałę" bo ktoś chce kupić.
Tutaj artykuły które warto przeczytać. Powiecie że z Weszło, tak ale na poziomie więc nie mam oporów.

http://www.weszlo.com/news/10567-Louis_Nicollin_-_wielki_budowniczy_schludnych_smieciarzy_z_Montpellier
http://www.futbolnews.pl/informacje/flesz-news/art,30970,montpellier-mistrzem-francji-prezes-z-irokezem-na-glowie-wideo.html
http://www.futbolnews.pl/rozgrywki/liga-francuska/artykuly-liga-francuska/art,314,biedne-montpellier-upokorzylo-bogaczy.html

Jak czyta się o piłce to nieśmiało przemykają się artykuły o "wzmocnieniach" i "osłabieniach".
Ciekawe, bo cała polska prasa "sprzedaje " Wolskiego do Niemiec a tu Legia ustami Jóżwiaka informuje:
http://legionisci.com/news/48545_Jozwiak_Borussia_nie_zlozyla_zadnej_oferty.html
Czyżby znowu panowała jakaś umowa medialna:-- pisać cokolwiek o Legii, nieważne czy to prawda czy nie, ważne  "nabijanie licznika" artykułów. No tak, potem tak to ładnie wygląda w komunikatach o ilości artykułów o klubie : Legia najbardziej medialna.

Tu akurat Lech robi coś zupełnie innego bo Boss Mr. Rutkowski udziela wywiadu dla lokalnego tygodnika szamotulskiego, w którym mówiąc o pralkach NAPOMINA o transferach DO Lecha. No ale czujni "szmaciarze z Wybiórczej" dostrzegli.
http://www.sport.pl/sport-poznan/1,124479,11825871,Wlasciciel_Lecha_w_lokalnym_tygodniku__Chcemy_sie.html

Sorry Drodzy Państwo że Was "przegoniłem" po linkach, ale można się rozleniwić. Ruchy, ruchy tym bardziej że nad morzem zimno jak psi chuj... he he he


             

6 komentarzy:

  1. Anonimowy10:22:00

    Witaj Waldas.
    Nie myślałeś, by na swoim blogu założyć taką zakładkę "Nie na temat". Mógłbyś na przykład napisać co sądzisz o słowach Obamy, itd...
    Tak pytam z ciekawości. Byłoby ciekawie.
    Pozdr.
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marcin
      Jedni mają wodowstręt, a ja mam wstręt do polityki. Mam w pogardzie polityków (współczesnych) którzy nie orzą, nie sieją a zbierają. Na moich imprezach są dwa tematy na które się NIE ROZMAWIA : Polityka ( z powodu jak wyżej) i religia ( bo to sprawa prywatna każdego człowieka i nie ma o czym w sumie gadać).Co nie znaczy że nie intresuję się polityką i sprawami religii. Staram się być "na bieżąco" . Po drugie- życie przekonało mnie że generalnie obowiązuje zasada Lao-Cy : „Prawdziwe słowa nie są piękne, a słowa piękne nie są prawdziwe.” Nie wierzę politykom tylko swojemu pojęciu rzeczywistości ( i często czas pokazuje że dobrze robię). Generalnie "w tych sprawach" posługuję się prostą mądrością ludową "Moja chata z kraja".
      Wolę tak niepoważne tematy jak piłka nożna, a na dodatek byłem piłkarzem ( w klubie amatorskim) więc wiem nieco więcej niż ci którzy zajmują się piłką "z doskoku" i gdy jest transmisja w TV. To daje mi nad nimi pewną przewagę. To trochę tak jakbym mówił o muzyce z poziomu kogoś kto gra na fortepianie, a inni tylko potrafią odtwarzać muzykę z płyt. Dla mnie to jest różnica.
      Pozdr.
      Waldas

      Usuń
    2. Goal Anonim14:04:00

      Ja tam upowszechnialem dzis na necie termin... "Polskich Stadionow Smierci" (co nawiazuje do tematu rasizmu i antysemityzmu na nich - z poprzedniego dnia), a wiec (i w odroznieniu od Pana Redaktora)temat polityki i sportu, zwl. u nas, zgrabnie mi sie wiaze.
      A co do religi, to chrzescijanstwo raczej nie zaklada swojej prywatnosci, wrecz przeciwnie, ba... bez gloszenia nowiny traci sens, a my stajemy sie "zwietrzala sola zlego slugi". (nie mowie juz o swiadczeniu o swej wierze swym praktycznym i codziennym zyciem... ok, co za herezje pisze jak na nasz kraj ;)
      Ale wracajac do pilki, to zaczynam juz odczuwac jej glod, niestety szybko ostudzony wiescia, ze wszystkie mecze "naszej kadry" (przypadek Tomaszewskiego) bedzie komentowac duo Szpakowski-Juskowiak (i nie tylko te)

      Usuń
    3. witaj Goal
      Co do plki, niekoniecznie polityki. Na stadionach generalnie zawsze było "niegrzecznie". Taki "folklor".I ja będąc dzieciakiem to przyjmowałem jako normalność. Że wiara z Wildy leje tych z Sołacza czy Rataj po meczu. Normalne też jest rzucanie bananami i wyzywanie od Żydków. Tak było i być powinno jako "skanalizowanie" nastrojów. Że ktoś nie krzyczy nie znaczy że nagle nie jest homofobem ( ja jestem!), rasisą, antysemitą ( ja w pewnym sensie jestem) i kocha wszystkich dookoła. Lepiej pokrzyczeć, zmęczyć się , moze potem wstydzić się emocji niż udawać "w dupę bogobojnego" a w rzeczywistości być skurwysynem. Popieram szczerość w sporcie, naturalność i otwartośc reakcji. Nie popieram przemocy, łamania nóg w imię wygranej czy idei.
      Nie muszę UDAWAĆ że lubię cały swiat bo to przecież nieprawda!
      Co do komentatorów TVP przyjmuję opcję wyłączania dżwięku i słuchania np transmisji radiowych ( w podkładzie), a jak ich nie będzie to słuchawki na uszy i jakaś muzyczka. Pasuje chyba rock lub ostry blues, albo muzyka z Radia Roxy.. Zazdroszczę tym co będą w Poznaniu w czasie ME 2012!
      Pozdrawaiam
      Waldas

      Usuń
  2. Goal Anonim15:40:00

    http://media2.pl/euro2012/92594-TVP-Pelna-rozpiska-komentatorow-meczow-Euro-2012.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za "linkę", skorzystam z info
      Waldas

      Usuń