Szukaj na tym blogu

sobota, 19 maja 2012

LECH NA OKRĄGŁO + PREMIER LEAGUE

Najbardziej istotne wiadomości z Lecha. 
Co prawda wszystko "troszku na okrągło" ale można czegoś się doszukać . Na przykład, że klub szuka nade wszystko napastnika i pomocnika środkowego lub ofensywnego. Podoba mi się to bo widać, że zrozumiano że najważniejsze to trzeba strzelać gole. Na "drętwe 0-0" kibole nie będą "tłumnie walić" na stadion.
Prezio mówi poza tym w obszernym wywiadzie (pierwszy link) ,że musimy pogodzić się, że w klubie raczej "piłkarz sie nie zestarzeje" i realia są takie że jak piłkarz chce odejść to odejdzie. Niby prosta prawda, ale tak często nie dostrzegana przez poprzednie "władze".
Wywiad z Karolem Klimczakiem TUTAJ:

http://www.lechpoznan.pl/news/trzeba,realnych,wzmocnien,,nie,uzupelnien,,,karol,klimczak

 a komu się nie chce oglądać i nie ma czasu to mniej więcej to samo ,ale o wiele krócej ( taki "ersatz") TUTAJ :

http://sport.wp.pl/kat,1732,title,Klimczak-szukamy-realnych-wzmocnien,wid,14498000,wiadomosc.html

http://sport.wp.pl/kat,1740,title,Za-dwa-tygodnie-nowy-sponsor-Lecha,wid,14487566,wiadomosc.html



No dobra to było parę "newsów" z Lecha, teraz parę "śmieci" po zakończonej ostatniej kolejce Premier League.
Zdjęcie z trybun meczu Stoke-Bolton (fani Boltonu). Zwróćcie uwagę jaki jest niesamowicie szeroki przekrój "kibicowstwa" . I starsi i bardzo młodzi, sporo kobiet.Generalnie napchane trybuny.



............

Aby nieco zdynamizować bloga wstawiam filmiki :
Niesamowita bramka w meczu Stoke-Bolton (Bolton musiał wygrać by utrzymać się w lidze,niestety tylko zremisował) dająca prowadzenie na 1-2 w tym meczu: strzelcem K.Davies-Bolton:


                                                   

Do tego filmik/ bramka wybrana najlepszą bramką sezonu Premier League (Papis Cise-Newcastle):

                                             

                                                    
Parę danych: tabela końcowa


                                                                                   
We wszystkich meczach tego sezonu Premier League strzelono : 1066 bramek co daje 2,8 bramki na mecz (rozegrano 380 meczów).
19 razy strzelono hat-tricka
Widzów w Anglii = 13 148 465 czyli 34 601 widzów/mecz!
68 narodowości-  gracze.
Grało 541 graczy.

(żródło info tutaj  http://www.premierleague.com/en-gb.html )


 W materiałach na oficjalnej stronie Premier League znalazłem zestawienie popularności graczy w swoich klubach.

Co oczywiste sprawdziłem tylko Arsenal Londyn.

Szczęsny =    forma- 3,2 popularność-5,0% Barcalys fan rating- 6,8
Alex Song =    forma 3,0 popularność-5,1 Barclays f.rat.- 6,74
Rosicky =        forma 4,0 popularnośc -1,5 B.f.r.-6,59
Robin van Persie = forma-6,8 popularność-34,4B.f.r.-8,42
Koscielny =            forma 4,8 popularn.-2,8, B.f.r-6,49
Fabiański =           forma-0,0 popularn.-0,4 B.f.r.-3,65

Oczywiście poszukałem do porównania najlepszych graczy w Arsenalu. Jak widać van Persie "leje na głowę" wszystkich!

 Przy okazji sprawdziłem sobie jak to jest z tą "młodością" drużyn. Wybrałem Arsenal (wręcz legendarny ) i "młodą" Borussię Drtmund

Arsenal - średnia wieku kadry klubu =   25,6 lat
Borussia D. -   25,1 lat
Lech -   25,7 lat

Jak z tego widać hasło "odmładzamy", w przypadku Lecha, jest "na wyrost" bo żadna drużyna w Anglii nie ma tej średniej poniżej 25 lat.Rekordzistą "młodości" w Niemczech jest ekipa Hoffenheim - średnia 23,8 lat (!!!), ale to taki "wybryk natury", choć akurat w Niemczech aż 7 ekip (na 18 w lidze) ma kadry ze wskaźnikiem wiekowym poniżej 25 lat .

3 komentarze:

  1. Anonimowy01:23:00

    Przeczytałem, dobrnąłem do końca. Uf.. Dynamiczny tekst.:) Waldek, powiedz mi (może nieco nie w temacie), ale ciekaw jestem Twego zdania...
    Jak postrzegasz Arboledę (jako piłkarza, człowieka, zwłaszcza kwestię jego motywacji, szczerości). Byłbym wdzięczny.
    Idę spać. Pozdrawiam.
    Marcin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marcin
      Jako (były) piłkarz grający na stoperze wiem jedno. Jak kumpel z drużyny to dobry piłkarz ,to może być głupi, zezowaty, brzydki, bez poczucia humoru, nietowarzyski. Pies ogryzł, ważne że strzela/broni/podaje dobrze. Dla drużyny to ważniejsze to niż czy się kogoś lubi/nie lubi skoro wygrywamy, są premie, kibole są zadowoleni, chwali trener, w tabeli jest O.K. Reszta się dla mnie (członka zespołu) nie liczy. Sorry, ale ja tak oceniam większość piłkarzy, bo prywatnie ich nie znam i nie wiem co i jak. Lubiłem ostatnio tak naprawdę tylko Rudniewa, może Lewego ( bo to mądry gość a ja mądrych młodych ludzi cenię), a obecnie Kamińskiego (z tych samych powodów co Lewego. Do tego wzorowy uczeń) . Reszta lechitów..... będą grali dobrze docenię, będą grali słabo.. kopa w dupę! Nie żywić darmozjada.Kibol za swój bilet musi dostać widowisko nie "żenuę"!
      Arboleda jak BYŁ dobry, był ceniony. Lubiany? Niekoniecznie (z tymi swoimi dziwactwami, ołtarzykiem w szatni i fochami). Teraz nie gra, jest w Lechu mało potrzebny i bez żalu zostałby pożegnany przez większość kiboli.
      Motywację chyba ma ( kasa, rodzina na utrzymaniu), szczery chyba jest ,bo to taki latynoski narwaniec-idealista. Człowiek ? Jestem ostrożny z sądami , nie znam go prywatnie, a nie raz człowiek prywatnie potrafi być całkiem inny niż "w pracy". Więc jego "człowieczeństwa" nie mam nawet prawa oceniać. Jest daleko od domu (Kolumbia) więc pewnie jemu wielu rzeczy brak i ciężko żyć w tak "porąbanym kraju" jak Polska.
      Generalnie nie obchodzi mnie to. Obciąża budżet klubu, nie gra, nie wiadomo co dalej z nim (ciągłe kontuzje). Klub sobie bez niego i tak poradzi jeśli taka sytuacja utrzyma się dłużej. Wniosek?
      Sprzedać teraz w lecie i poszukać następnego obrońcy. Najlepiej z importu. Obrońcy nie kosztują straszne pieniądze!
      Zapewne jego czas w Poznaniu minął. Reszta to... historia.

      Pozdrawia Waldas

      Usuń
  2. Anonimowy03:01:00

    O.K. Chciałem wiedzieć, bo bardzo się zmienił po podpisaniu nowego kontraktu. Pamiętam jego występy w Lidze Europejskiej i byłem pod wrażeniem. Może nawet nie warsztatu, ale ambicji, zaangażowania, determinacji... Później podpisał kontrakt i bańka mydlana prysła. Zaczął tracić formę. Może to zbieg okoliczności? Nie wiem. Nie przeszkadzały mi jego zachowania - modlitwy, humory, płakanie na murawie. To część jego kultury, światopoglądu. Szanuję to. Jedynie denerwował mnie swoimi prowokacjami na boisku (Smolarek, Biton).W kraju, gdzie ksenofobia jest religią, rzeczywiście nie było i nie jest mu łatwo. Co do tego jesteśmy zgodni. Teraz niestety głównie jest ciężarem klubu, jak słusznie zauważyłeś...
    No nic, dzięki za dokształcenie mnie.
    Pozdr.
    M.
    P.S. "(...) a ja mądrych młodych ludzi cenię(...) A to ciekawe. Bardzo ciekawe... :)

    OdpowiedzUsuń