Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 23 września 2013

OD MECZU MAM DOBRY HUMOR

Piast-Lech  0-2
Uff co za ulga.
Jadąc po Rumaku tak nie do końca byłem szczery.Kurde "z liczenia na palcach" wychodziło że powinien zostać wypieprzony,.
Serce jednak nie chciało słuchać głowy i cały czas miałem nadzieję że będzie lepiej.
Mam jednak pretensję do Rumaka że tak długo czekał z odsunięciem graczy którzy zawalali mecze.
Tak jakby "szatnia" go przytłaczała, o czym świadczy choćby to że kapitanem był jeden z najbardziej patafiańskich graczy czyli Kotorowski.

Ja myślę że zmiany (zostawienie w Poznaniu Arboledy i zostawienie na ławce Kotora) wzięły się z prostego ludzkiego strachu. Strachu że "oni jak tak dalej będzie to mnie wypierdolą z roboty w dupie mam miesiączkę Arboledy i gadającego po męsku Kotora".
 To proste tłumaczenie tego nieco desperackiego ruchu trenera z ustawieniem na środku obrony 17 letniego (!!!!) Jana Bednarka. Trochę ruch na zasadzie "wóz albo przewóz".
No i okazało się ( jak to bywa nie raz w życiu) że "robienie" jest lepsze niż czekanie.
"Wyjęci" z zespołu klasyczni "jonasze" (Kotor, Maniek) którzy już w tym sezonie wspólnie "położyli" kilka meczów ( może mieli jakieś ustawione zakłady w STS) , wprowadzenie bramkarza który nie boi się wyjść z bramki i "chętnego" środkowego obrońcę wystarczyło.

Bo czy Lech nagle zaczął grać dokładniej? Bardziej "artystycznie"?
Nie, nie, nie.
To była prosta piłka na zasadzie "gramy do przodu". Gostomski często wykopywał piłkę za połowę ale..... CELNIE!
Co ciekawe - "stary Kotor" miał nie raz problemy "z komunikacją" z obrońcami. Gostomski grający 1 raz z takimi zawodnikami i mający przed sobą "żółtodzioba" jakoś się z obrońcami "dogadywał".
To kolejna ciekawostka tego meczu.
Miałem takie odczucia że wreszcie zobaczyłem Lecha "napompowanego", energetycznego, biegającego do upadu gdzie zawodnicy nie tracili czasu na pretensje tylko szybko rozglądali się gdzie partner, gdzie przeciwnik.
Czułem tą "chemię" między Hamalainenem-Teodorczykiem-Gergp, Trałką-Linettym, Wołąkiewiczem-Panamą- Bednarkiem-Gostomskim. To wystarczyło. Zagrać jak "drużyna' a nie jak modelki na wybiegu .Do tego z PRAWDZIWYM kapitanem (Wołąkiewiczem) biegającym PO BOISKU i takim kapitanem "pełną gębą"..

No i było dużo strzałów, dużo celnych. A nawet parę z tych liczonych jako niecelne bo blokowane, ale i tak soczyste uderzenia z dystansu!
Mogę powiedzieć. Dzisiaj nie miałem pretensji do DRUŻYNY.
Zawodnikami którzy nieco odstawali byli : Claasen - bezbarwny, niedokładny, gorszy od Gergo no i tradycyjnie Możdżeń, który i tak rozegrał swój NAJLEPSZY mecz w sezonie.
Szkoda że ( a przecież kibole wołali- Kotor na ławke z Arboledą od kilku meczów) zmiany tak celne zostały zrobione tak póżno. Swoją drogą ciekawe będą dalsze losy Bednarka. Trzeba będzie go wziąć na celownik!

No dobra teraz dwa łyki statystyki:
Strzały celne/niecelne według mojego liczenia "na zapałkach"
Linetty  1/3
Gergo  2/2
Trałka  0/3
Teo  2/3
Ślusarz 0/1
Claasen  1/1
Możdżeń  0/2
Hamalainen  1/1
Fajne były te celne bomby Lovrencicsa, który pokazuje że ma "lutę" z daleka nie gorszą niż Tonev.

Statystyki za Canal+
Piast/Lech
wynik  0-2
strzały  10/20 !!!!!!!!!
celne      1/10
rożne  6/8
faule  16/16 z tych wiele  "piastowskich" było typu "dał się sfaulować"
żółte  1/0


Acha, debiutował Jakóbowski ( często zresztą wywoływany na forach przez kiboli) i nawet raz ostro zamieszał w polu karnym. Widać że "ma gaz".

Wnioski?
Bardzo udane debiuty, które zadały kłam teorii że Lech "nie ma kim grać". Pewnie "musi być łyso" tym którzy cisnęli by brać Dudkę ( w miejsce Arboledy ).  Jak się okazało jest Bednarek ( a czekają na debiut Dejewski i Witt).
Mam nadzieję że to dużo da do myślenia "starym repom" no i samemu Rumakowi.
A widzieć pomeczową radość Lecha - bezcenne

Pierwszy mecz Pogoń-Podbeskidzie 2-1
Tu Podbeskidzie "skazywane na ścięcie" jednogłośnie przez wszystkich typerów i... mogliśmy się niekiepsko pomylić gdyby  pod koniec 1 połowy Murzyn z Podbeskidzie nie spartolił 300-setki!
Do tego jak pierwsza połowa mogła skończyć się 4-1 dla Pogoni to 2 połowa należała do Podbeskidzia. O mały figiel "górale" nie wykręciliby niekiepskiego numeru typerom i nie zremisowaliby w Szczecinie zadając kłam że Pogoń to już "super ekstra mana".
Mecz ciekawy, Podbeskidzie.... musi tak grać jak w 2 połowie z Pogonią to ma jeszcze jakieś szanse.

PS:
Na prośbę Goal-a podaję "przychody" po 8 kolejce
Goal  3
Marcin 3
Mefju  2
PabLo  2
piotrxxx  3
solox  3
Teresa  2
waldas  3
Posumowanie zrobię "całościowo", wieczorem, po ostatnim czwartkowym meczu 9 kolejki i wtedy podam typy na następną 10 kolejkę

Generalnie od razu mam inny nastrój na cały tydzień   ;-)



8 komentarzy:

  1. Witam,
    Waldas, z uwagi na to, że w przyszły weekend znów czeka mnie wyjazd podaję typy za w czasu bo punkty potrzebne :)))

    Podbeskidzie - Piast 1
    Cracovia - Pogoń x
    Ruch - Wisła 2
    Legia - Śląsk 1
    Zagłębie - Jagiellonia x
    Lech - Widzew 1
    Górnik - Zawisza 1
    Lechia - Korona 1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrxx
      Działasz czujnie i tak trzymać. Rozumiem że jestes jak i ja w dobrym nastroju (patrz debiut Bednarka i 2 bramki Teo== NARESZCIE).. Rumak chyba uratował posadę i może dobrze.
      Podr Waldas

      Usuń
  2. Anonimowy09:57:00

    Typersko patrząc, Lech mnie po prostu zawiódł... acz zdobył te 3 punkty, czyli...
    dokładnie tyle co ja i inni najlepsi w poprzedniej kolejce.
    Wiec nie jest aż tak zle, bo dla mnie, najważniejsza jest oczywiscie liga typerska...
    PS... nie ze wszystkim sie w sumie zgodze.
    Z Pogonia Lech walczyl jak Wengrzyn przykazał, Arbi strzelył, ale nadal ten sam wspólny faktor.
    TRAGICZNA, nawet na nasza lig-em, współpraca w ataku (na 10 4na2 pewnie wykorzystaja JEDNA)
    Moglbym tu to opisywac godzinami (np. brak podania Tralki do Hamy po prawej, i z kolei, jego słabe strzały etc)
    Cos moze tez byc na rzeczy z tym typerstwem przedemerytalnych zawodnikow...
    NIEMNIEJ SUMARUM: Piast właściwie nie grał... ciekawe dlaczego? (aluzja!)
    P-KoL
    PS2 nie da sie wyslac jako URL (jakies okienko przezroczyste zasłonia)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Goal
      Właśnie dlatego napisałem: zmiany były OK (wręcz super) ale niestety w grze niewiele się zmieniło. Sporo zagrań do nikogo, niecelnych piłek i złych wyborów. Ale jak to się mwi : zwycięzcw się nie sądzi. Sam jestem ciekawy jak będzie wyglądała 11 tka ( kiedyś w odległej przyszłoci... za 6 miesięcy na przykład) Lecha gdy WSZYSCY się wykurują. Może właśnie wtedy będzie prawdziwy kłopot? Kiedy trener zostanie poddany "naciskom"? Teraz ma to co ma więc wybory prostsze. Czasami od przybytku głowa boli!
      Pozdrawiam ze słonecznej Pustki
      Waldas

      Usuń
  3. Dobry nastrój, dobrym nastrojem. W meczu z Widzewem nie ma innej opcji niż 3 punkty i wysoka wygrana.
    Niestety nadal nie ma gry, która napawałaby optymizmem. Z meczu z Piastem, stylu moglibyśmy się cieszyć będąc Zawiszą, Ruchem czy inną Cracovią. W Poznaniu taka wygrana to obowiązek. Obawiam się, że Rumak teraz tylko wegetuje a wronieccy już wiedzą, że po rundzie wezmą sobie Maćka-cipę i będą szczęśliwi. Druga sprawa to fakt, ze właściciel i jego synuś nie maja ambicji i z tego powodu Lech za ich rządów może być w czołówce ale nigdy nie będzie ze szczytu patrzył na innych. Smutne ale prawdziwe.
    Przy okazji myślałem aby wybrać się na mecz z kurewką ale po tym jak dziś odwiedziłem stronkę z biletami i zobaczyłem ceny to pozostanę w domu, z flaszeczką i doborowym towarzystwem. Leśne kmiotki po raz kolejny pokazały za jakich idiotów maja kiboli.
    Do miłego !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrxx
      No tak kasa musi się zgadzać a w końcu Legła to nie Juventus. Co do Pana Macieja Ciepłe Kluchy to chyba sobie w łeb strzelę. Już polubiłem Rumaka i nie przeszkadza mi wręcz cieszę się jak wkurwia "grafomanów". A i liczę że kiedy wyzdrowieje drużyna ( a będzie to pewnie nie wcześniej niż w listopadzie) to i Lech pokaże co i jak. Jakoś wiem że tak będzie. Co do stylu gry. Wiesz, prawie zawsze narzekano że Lech nie ma stylu , a jak miał to narzekano że styl stylem a tu remisy (Smuda) czy w dupę (Srakero).Co do miejsca w Polsce, w tabeli racja. Był w przedsionku "za Wisły" i będzie teraz "za Legii". Niestety model wroniecki to właśnie to co jest. Trudno. Może i kobieta zezowata i sepleni ale i tak ją kocham.... he he he he.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Podbeskidzie - Piast x
    Cracovia - Pogoń x
    Ruch - Wisła 2
    Legia - Śląsk 1
    Zagłębie - Jagiellonia 2
    Lech - Widzew 1
    Górnik - Zawisza 1
    Lechia - Korona 1
    Witam oto i moje typy bo liga pędzi jak szalona , ale bedziesz miał liczenia Waldi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wit solokks
      Uprzedziłeś moje życzenia żeby sie nie oglądać i lecieć z typami bo rzeczywiscie Extra szaleje. Na razie "trzymam rękę na pulsie" i nie gubię się. Na razie najlepiej punktuje w tych łączonych kolejkach Marcin.. ma 7 pkt. Potem piotrxx 6 , Ty też 6 i Mefju 6. Do tego jeszce jutrzejszy mecz Korona-GZabrze.
      Pozdr Waldas

      Usuń