Szukaj na tym blogu

wtorek, 2 kwietnia 2013

MARCIN KAMIŃSKI rulez

Niedawno napisałem , po meczu z San Marino. 
"Dlaczego Salamon jest niby lepszy od Kamińskiego"?

Proste pytanie.
Dla mnie odpowiedż nie jest tak jednoznaczna.

Czego dzisiaj wymagamy od środkowego obrońcy  i kto jest takim "wzorcem" środkowego obrońcy?
Mowie o "wzorcach", obrońcach znanych , często oglądanych, grających na wysokim poziomie od dłuższego czasu.

 Dla mnie takim "zagranicznym wzorem" jest Mats Hummels.
Gra w Borussi Dortmund (wiemy,wiemy) - reprezentant Niemiec, ur 16.12.1998, 191 cm/88 kg.
Salamon - siedzi w Milanie, ur 1.05.1991   194/84
Kamiński - gra w Lechu, ur 15.01.1992, 191/76


Dlaczego traktuję Hummelsa prawie jak 'wzorzec miar"? Bo prezentuje sposób gry tak rzadki wśród stoperów, czesto kafarów przestawiających rywali i grających "ciałem".
1- nie przegrywa pojedynkow ( normalka) z rywalami, 2- b. dobrze gra glową  3- dobrze podaje od swojej strefy do przodu 4- jest zwrotny i szybki 5- często "idzie wraz z akcją do przodu" 6- jest bardzo niebezpieczny pod bramką przeciwnika ( strzały nogą i głównie głową) 7- ma właściwe parametry w układzie warunki fizyczne/szybkość/siła.

Trudno mi pisać o Salamonie i dziwi mnie ten szum medialny, bo przecież NIKT TAK NAPRAWDĘ nie widział jak on gra!

Dlaczego? Do Włoch daleko, polska TV nie transmituje meczów 2 ligi (Brescia) a tym bardziej 3 ligi (Foggia). Wszystkie tzw. "opinie" to przedruki z przedruków , a także tłumaczeń plotek z włoskich "szmatławców". Nie znaczy to że Salamon jest słaby, ale wiedza o nim przypomina trochę wiedzę o "potworze z Loch Ness" czyli wszyscy mowią a nikt nie widział.
Mecz zaś z San Marino... litości... Pogoń byłaby trudniejszym rywalem dla naszej reprezentacji PZPN.

Jaki w tym "układzie" jest Kamiński?

Porownajmy go w "skali Hummelsa"? Dając za "pozytyną ocenę"=1 a za "negatywną-dopoprawki" =0.
1- 0,5 2-0,5 3-1 4-1, 5-0,5 6-0 7-0,5

Wyjaśnienie:
1- zdarzają się błędy w ustawianiu, brak doświadczenia
2- gra głową dobra raczej pod swoją bramką (wybicia) nie stanowi ( a powinien) zagrożenia pod bramką rywala np. przy rzutach rożnych
3- to jego silna strona, po mojemu najlepiej wyprowadzający piłkę POLSKI środkowy obrońca
4- jest zwrotny i szybki
5- ostatnio robi to coraz częściej, ale na razie powinien pooglądać Hummelsa, albo choćby Pavola Stano
6- nie jest niebezpieczny pod obcą bramką i to jego b. słaba strona!
7- nie musi być "kafarem" ale widocznie brak mu siły! Oczywiście może to nadrabiać dobrą orientacją na boisku, ustawianiem, ale do ideału sporo mu brakuje.

Moja ocena?
Jeden z nielicznych środkowych obrońców w Polsce którego gra da się podciągnąć pod opis "widać że myśli na boisku". Na max 7 punktów dostał 4 pkt. W transfmarkt.de wartość=750 000 euro.

 Potrzebuje dużej ilości gier, nabierania doświadczenia. Za rok powinien już być powoływany do 1 reprezentacji!
Jak dla mnie wcale nie gorszy od tak "promowanego" Salamona.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz