Szukaj na tym blogu

czwartek, 3 listopada 2016

LISTOPAD 2016 - lechicka PRZYSZŁOŚĆ LECHA ?

Już raz, kilka lat temu zabawiłem się w typowanie graczy, którzy będą COŚ znaczyli w Lechu.
Ryzyko podjąłem spore, bo zacząłem już od 15 latków.
TUTAJ jest link do tego mojego "wróżenia z kryształowej kuli" ( z fusów nie wróżyłem bo raczej za kawą nie przepadam, no chyba że capuccino więc... o fusach zapomnijmy)   http://wildeckiwaldas.blogspot.com/2012/04/lech-maa-encyklopedia-przyszosci.html.

Jak widać różnie wyszło z tym przewidywaniem, choć "dane" wcale nie były takie słabe (oparłem się na powołaniach graczy z Lecha młodego do różnych kadr U-- PZPN-u).

Z najmłodszych "karierkę" zrobili Kownacki i Janicki ( jest w Hoffenheim). Szady przepadł, Kozak -wiadomo- zwiał do Ległej , Kwasigroch gdzieś tam się pęta beznadziejnie  w 3 lidze (Wda Świecie).

Starsi czyli 18 letni to byli Cierpka ( gdzieś tam utknął w 1 lidze), Wandzel - chyba zrezygnował z uprawiania sportu, wybił się jedynie Karol Linetty.

Z najstarszych ( 11 nazwisk obstawianych) - nie zginęli - Kamiński, Kędziora, Drygas. Drewniak coś "rzyżbi" w Łęcznej, Możdżeń już dawno nie jest lechitą i "obskakuje spadkowiczów" ( obecnie w Koronie, poprzednio w Podbeskidziu).

Czyli na 19 typowanych "do Lecha" tak naprawdę zaistnieli - Kownacki, Linetty , Kędziora, Kamiński. Czyli trafność mojego "skautingu" to 21%.
I tak to chyba będzie dalej, jeśli chodzi o tych co teraz są "medialni" a faktycznie w przyszłości będą KIMŚ w Lechu i w piłce coś ugrają.

Dzisiaj można głównie'obstawiać" też tych co powoływani do kadr PZPN-u.


U-17 - Mrozek (bramkarz) - Zalewski,Grabowski, Borowiak ( kontuzjowany) Norkowski -obrońcy,
Skóraś, Klupś (kontuzjowany)
U-18 - Mleczko (bramkarz) - Puchacz-obrońca, Moder-pomocnik, Kurminowski- napastnik.
            Gdzieś "zginął" tak dobrze rokujący Chodyna-pomocnik.
U-19 - Gumny, Jóżwiak
U-20 - na dziś nikt nie dostał powołania
U-21 - w zasadzie to już nie są "rokujący gracze" a raczej ci co już są ZAWODNIKAMI pełną gębą.
          Kędziora,Bednarek,Formella,Kownacki.


W tej grupie najwięcej emocji budzi  pytanie o dalsze losy Dariusza Formelli. Gracza wybitnie nie potafiącego osiągnąć "szczytu" , a jeśli nawet "zaistnieje" to jest prawie pewne że dostając "kredyt zaufania" wyda ten kredyt już w następnym nieudanym meczem . Jakoś nie potrafię się do niego przekonać i wróżę mu zaledwie "karierę" podobną do Możdżenia czyli grę w kategorii -"ligowy kopacz"

Sumując - w grupie u-17/u-19 jest 14 nazwisk.
Ja "stawiam" na -  Mrozek ( choć bramkarze mają w Lechu bardzo ciężko), Borowiak, Norkowski, Skóraś, Klupś  +  Puchacz, Moder, Kurminowski + Gumny, Jóżwiak.
"Mocne typy" dodatkowo wyróżniłem na niebiesko/biało.

Do grupy "obiecujących dodaję Macieja Spychałę (pomocnik) - gra już w rezerwach (18 lat), a był przecież wybrany NAJLEPSZYM graczem finału CLJM w 2015.

Co ciekawe - największa grupa "rokujących" to obrońcy (!!!), potem pomocnicy.
2 bramkarzy to i tak sporo.
Martwi "susza" (jedynie Kurminowski) wśród napastników.
Tomczyka nie traktuję "poważnie" bo to strasznie surowy gracz.

Żeby nie było, wszystkich graczy, o których piszę widziałem "w akcji" więc nie jest to tylko "bicie piany".





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz