Szukaj na tym blogu

piątek, 28 czerwca 2013

LECH MAŁA ENCYKLOPEDIA PRZYSZŁOŚCI - nowe rozdanie cz2.

Jednym z najczęściej czytanych postów na moim blogu okazał się ten zatytuiłowany "Lech-Mała Encyklopedia przyszłości" z dnia 13/04/2012.

Minął rok i można i wręcz trzeba "rozliczyć" moje wróżenie z fusów.
To potrzebne, by zrozumieć koleje losu młodych piłkarzy, może z tego wyciągnąć jakieś wnioski
Dla tych którym się wydaje że "będą drugim Lewym".
A w sumie to jest właśnie ten urok piłki gdy młody biega  z koszulką Lewego czy jak kiedyś Bońka po podwórku i .... marzy!

To jest piękne w piłce.
Potem zaczyna się trenować. Okazuje się, że niektórym "woda sodowa" za mocno szumi, znajdują się "kumple" , elegancki świat kusi.
I gdzieś ci "marzyciele" powolu osuwają się w niebyt.

Tylko ci, najbardziej utalentowani i ( co najważniejsze) uparci i PRACOWICI idą dalej.

Dlatego postanowiłem "zweryfikować" moją listę "nadziei' z zeszłego roku.

1. Grupa tzw "juniorzy młodsi"
Byli tu:
Kwasigroch,Szady,Kozak i Kownacki
Kownacki ... wiadomo.
Pozostała trójka dalej powoli "pracuje na nazwiska". Po zeszłorocznych powołaniach do U-15 przyszły tegoroczne powołania do U-16. Więc jak widać ich "droga rozwoju' jest prawidłowa i nikt "nie zginął w tłoku".

2.Grupa tzw "juniorzy starsi"
Byli tu:
Linetty,Cierpka,Wandzel.
Dwaj pierwsi wiadomo, Linetty-Lech "dorosły", Wandzel- poszedł "za rodziną" do ukochanego miasta... he he
Cierpka już raz byl na "zagranicznym obozie" z Lechem. W sezonie 2012/2013 grał w Młodej Ekstraklasie. Wydawało mi się że "zabierze się" z Linetty do pierwszego składu.  Utknął gdzieś "w przedsionku".
Z tego co widzę, czeka go wypożyczenie, albo niestety odejdzie z Lecha.

Prognozowałem że być może zaistnieją : Kędziora, Szczupakowski,Witt,Zgarda,Byszewski,Bagiński, Ratajczak.

Kędziora - wiadomo, robi karierę na calego w Lechu
Szczupakowski,Witt,Zgarda,Baginski- gdzieś ( jak Cierpka) czekają na decyzje , "z czapką w ręku, w przedpokoju"..
Byszewski- gra już w Radomiaku
No i na koniec mój "faworyt", piłkarz który "musiał zrobić karierę w Lechu" a jakoś "nie zatrybił"- Jarosław Ratajczak (obrońca środkowy i lewy-boczny).
To największy mój "niewypał". Patrzylem jak robi postępy ( od 4 lat) i teraz patrzę jak "ginie w szarzyżnie".
No bo jak inaczej opisać ten jego "zjazd bez trzymanki".
-Wybrany najlepszym obrońcą MESA 2009/2010
-Wypożycziny do Olimpii Grudziądz - wybrany jednym z 3 najlepszych graczy
-Powrót na zgrupowanie do Lecha
-Kontrakt z GKS  Katowice.
-Nie podpisanie przez GKS nowego kontraktu z nim...czasowo bez przydziału

Po jego debiutanckim meczu Warta Poznań- GKS Katowice Ratajczak pełen optymizmu udzielił wywiadu dla Ekstraklasa.net  17/3/2013
Pytanie- Chciałem jeszcze zahaczyć o nieco inny temat. Mianowicie przy okazji odejścia Bartosza Bereszyńskiego sporo mówiło się o roli młodzieży w Lechu Poznań. Sam zimą dostałeś w tym klubie wolną rękę w szukaniu nowego pracodawcy, co sądzisz więc o szansach młodych graczy w Kolejorzu?
 Ratajczak -Nie można mówić, że młodzież nie dostaje szans, bo przecież jest kilku chłopaków, którzy przebili się do pierwszego składu. Podstawowym zawodnikiem jest teraz Karol Linetty, siedemnastolatek, są również inni. Dlatego wydaje mi się, że z młodzieżą w Lechu nie jest wcale źle.

Pytanie-A sam nie masz trochę żalu do trenera Rumaka, że na dobrą sprawę nie dostałeś szansy gry w pierwszym zespole?
Ratajczak-Nie, oczywiście, że nie mam żalu do trenera. Cieszę się, że miałem okazję trenować z pierwszym zespołem, najwyraźniej byłem za słaby, żeby zagrać w podstawowym składzie Lecha.

Pytanie-A gdyby kiedyś Lech przypomniał sobie o Jarosławie Ratajczaku i złożył Ci ofertę powrotu – zgodziłbyś się?
Ratajczak-Oczywiście, jeśli Lech kiedyś w przyszłości złoży mi ofertę, to będzie się nad czym zastanowić."






Myślałem że "zahaczy się" w GKS-sie a tu proszę: http://www.90minut.pl/news/214/news2147194-Jaroslaw-Ratajczak-odchodzi-z-GKS-u-Katowice.html

czytam 28/6/2013:

Zarząd klubu GKS Katowice podjął decyzję o nieprzedłużaniu umowy z obrońcą Jarosławem Ratajczakiem.

Zawodnik występował w barwach katowickiego klubu w rundzie wiosennej i zaliczył jeden występ w pierwszym zespole przeciwko Warcie Poznań.


Wychodzi na to że i w przypadku Ratajczaka (odwalając go z klubu) trener Rumak ponownie nie popełnił błędu.
To ja naiwnie uwierzylem że "papierowy, medialny talent" Ratajczaka to talent "realny". Wychodzi że zawiodłem się.
No i jest to "nauczka" dla innych myślących że "jak dobrze o mnie piszą znaczy się- jestem gwiazdorem".

3 .Grupa -Młodzi obiecujący najbliżsi gry w "dorosłym" Lechu
Tu wymieniłem: Możdżenia, Kędziorę,Drygasa,Kamińskiego,Drewniaka.
Jak widac tylko Drygas ( wracający zresztą z udanego wypożyczenia z Zawiszy) to "znak zapytania".

Może w przyszłym roku zrobię następną część "Małej Encyklopedii Przyszłości"?
Już "mam na oku" gracza który jest powoływany do u-15 . To obrońca Jan Andrzejewski.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz