Szukaj na tym blogu

wtorek, 18 czerwca 2019

LECH U-17 LEGIA 1-3

Po meczu z Koroną wygranym przez Lecha u-17  (6-2) napisałem "Lech w ataku potężny, w obronie słaby".
Niestety to się sprawdziło w finale Ligi Juniorów.
Prawda jednak i taka, że Legia mogła tych bramek nastrzelać więcej.
Więc co tu gadać, wygrali lepsi.
Tradycyjnie Legia strzela Lechowi bramkę "głową" , bo jak napisałem to zdecydowanie w Lechu posucha na środkowych obrońców. Nie ma wyróżniających się graczy w obronie, w u-17 i w u-18.
Stąd obrona strasznie dziurawa co nie jest niczym nadzwyczajnym ,bo przecież podobnie dziurawy był w zeszłym sezonie "dorosły Lech'.
To daje do myślenia.

Ciekawe jest też , że Legia prawie rok w ok coś w "młodzieżówce" zgarnia , a graczy z tych mistrzowskich zespołów u nich w Extra nie widać.
W tym roku wygrali zarówno u-15 ( z Pogonią) jak i u-17 ( z Lechem).

Ja tak sobie popatrzyłem jakie są losy tych co wygrywali MJuniorów w latach 2014-2017.
 I nie zdziwiłem się, że z grupy wtedy występujących na boisku ( prawie 80 ) graczy "ostały się jedynie nazwiska" - Lis,Bielik,Jóżwiak,Gumny, Szota,Moder,Puchacz,Tomczyk (Kurminowski?) , Klupś (Skóraś?)
Reszta albo grywa w 1 lidze ( choć np Spychała gra w Ekstra od tego sezonu) , albo wylądowała w 3 lidze jak Wojdak - Świt Skolwin czy po prostu kompletnie zniknęła.
Bo czy coś mówią wam nazwiska - Bednarz,Kaczmarek,Jezierski,Sierant itp ?
Dużo wychowanków, mało "komórek do wynajęcia" w 1 lidze czy w Ekstraklasie dla niby "juniorskich talentów".
Ale to jest prawidłowość w tzw "dorosłej piłce" gdzie przecież " muszą grać' tacy gracze jak Makuszewski i jemu podobni.

PS:

A mnie żal graczy których już w Lechu nie ma a zapowiadali się znakomicie - Robert Janicki, Maciej Spychała,Serafin Szota, Kacper Chodyna.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz