Szukaj na tym blogu

piątek, 15 lutego 2013

CO TAM WALENTYNKI-GRA LIGA EUROPY !!!



Środa-czwartek dni piłkarskie.

Liga Mistrzów teraz podzielona na dwa tygodnie więc i meczów  mniej. 
Zresztą , przyznam, wolę Ligę Europy.
Lubię LE tak jak wolę golonkę i dobrą wódkę niż wykwintne francuskie żarcie, jakies  „owoce morza” , kotlety z soi (bo „zdrowe”).
Mecze LM kojarzą mi się z walkami bokserów wagi ciężkiej i superciężkiej.
Gdzie miliony „kłują w oczy”, ciosy są potężne, zyski liczone w milionach euro.
Tam każdy mecz jakby walczyli z sobą Giganci (Real-Manchester Utd,) albo dinozaury, te największe, najsilniejsze.

Liga Europy to lżejsza kategoria bokserska.
 Jakby mniej blichtru, czasami nawet „prześliźnie się” do dalszych gier „sierotka”(Sparta Praga-Chelea 0-1,Napoli-Viktoria Pilzno 0-3 !!!). Emocje jakby większe choć zawodnicy też z tych „ co nie wypadli sroce spod ogona”.
Oczywistością będzie jak napiszę że zamiast Realu wybrałem w LM -  Borussię Dortmund.
W rozliczeniu opłaciło się, bo w Madrycie 2 bramki, a w Doniecku 4!
Jaka ocena tego remisu w który zamieszani byli Polacy? Strzał Lewandowskiego to „złoty kiks roku” mogący być przebojem YouTube.
Sama Borussia nie zagrała wielkiego meczu, widziałem o wiele lepsze.
Przeciętnie grał Goetze. W tej drużynie (kiedy to już pisałem) widać, że gracze rezerwowi są słabsi od tych co są graczami „podstawowymi>
Dlaczego taki piszę? Od razu kiedy wrócił na lewa obronę Schmelzer, gra na lewym skrzydle od razu poprawiła się , prawie o 100%. Nie wyobrażam też sobie jak będzie grała Borussia bez Piszczka.
Widać że Borussia NIE MA REZERWOWYCH NA Ligę Mistrzów,!
Trudno też sobie wyobrazić tę drużynę w Bundeslidze bez Lewandowskiego (zawieszony na 3 mecze). Pradoksalnie Klopp ma 14 b. dobrych  graczy, jak kiedyś  Smuda ( podstawowa 11 plus Bender, Santana, Sahin). Bo widać że Gundokan lepszy od Bendera.
Remis w sumie „sprawiedliwy”. Borussia MUSI poprawić grę w obronie, bo straciła obie bramki bardzo łatwo! Szachtar bez Williana, to już nie to.
Drugi mecz to niespodziewany remis 1-1 i piękna bramka głową Ronaldo !

CZWARTEK == LE

Tutaj jest więcej „ludożerki”.
Pary są często  zaskakujące, wyniki też.    Sporo drużyn z tzw „Wschodu”. Tak jakby te drużyny były gorsze na LM ( mówię o fazie po grupach),  a bardzo silne na LE i one mogą zdominować te rozgrywki.
Zenit-Liverpool  =  2-0
Do połowy mecz przeciętny. Spodziewałem się dużo więcej szczególnie po Zenicie ( tam przecież grają Hulk, Dani, Denisow, Małofjejew,Witsel, Kerżakow ,Semak, a trenerem jest Luciano Spaletti) i po Suarezie ( Liverpool).
Bramek nie zobaczyłem ,bo padły w 2 połowie, akurat kiedy oglądałem inny mecz ( patrz niżej).
Bramki padły późno, bo w 69’-Hulk, 72’- Semak.
Na drugą nóżkę też „ruski mecz”
Andży Machaczkała –Hannover 96   = 3-1
Tu oglądam 2 połowę „od stanu „ 1-1 (0-1 Hunt, 1-1 Eto)
A mecz wybrałem bo: trenerem „ruskich” nie kto inny jak słynny Guus Hiddink, a na boisku: Eto,Achmedow,Żirkow, Diarra i Willian ( jesienią jeszcze szalał w Szachtarze- bardzo dobry młody piłkarz), a na ławce „nasz ławkowy” Sobiech (kiedyś „był na celowniku Lecha”, a został ustrzelony przez Bossa Józefa W.)
Znowu „trochę dziczyzny”. Znakomite dryblingi, 2 bramki strzelone , do tego niestrzelony KARNY  przez Eto, który i tak strzelił „swoją bramkę” i miał asystę przy bramce na 3-1 (Mubarak). Jako ciekawostka- mecz w Moskwie ( Andy to drużyna z Dagestanu) na sztucznej trawie! Widać zresztą, że Niemcom sztuczna trawka nie wychodziła na zdrowie. Druga ciekawostka- 70’ i wchodzi na boisko Sobiech… i tyle.
Dynamo Kijów-Bordeaux = 1-1
Ten mecz wybrałem bo grają piłkarze ukraińskiej kadry : Jarmolenko- swietny piłkarz, będą z nim w marcu kłopoty, Gusiew a także znani mi gracze „europejscy” Miguel Veloso, Taiwo.
Trenerem Dinamo Oleg Błochin.

„Zdążyłem na 2 połowę” a wynik był już 1-1 po bramkach 20’-Homa i 23’-Obraniak ( bramki nie widziałem, ale to polski akcent!).
Ta połowa to przewaga Ukraińców, mają masę okazji, czasem niewiarygodnych jak karny.. strzał Gusiewa i piłka trafia w poprzeczkę ! Mecz kończy się remisem.
Ciekawe bo na stadionie IDEALNA ZIELONA MURAWA –w lutym! Na Ukrainie!

Inny wynik mnie interesujący to  BATE- Chelsea , przegrali  0-1, wygrał na wyjeździe Rubin Kazań z Atletico Madryt  (0-2 a Atletico to obrońca tytułu z 2012 r).
No i na koniec )jak powiedział komentator) „para z Ligi Mistrzów”
Tottenham Hotspur- Olympique Lyon  2-1
Trenerem Anglików bardzo lubiany przeze mnie Andres Villas Boas ( Academica,Porto, Chelsea)
Było to czego się spodziewałem czyli „wielka” ale nieco nudniejsza piłka, bliska czasem tej z LM.
Były za to piękne bramki, choć nie wszystkie z gry a takie sobie najbardziej cenię.
Więc ta pierwsza  z rzutu wolnego w 46’, z 33 metrów (!!) strzelona przez Garetha Bale’a  niesamowita. Spadająca niespodziewanie piłka , cos niesamowitego. Wyrównanie też po wspaniałej bramce typu „Luta z całej edy” prosto w samo okienko  i strzela  lewy obrońca Umtiti ( polecam oglądać koniecznie , gdzieś w sieci pewnie do znalezienia!).  Żeby było baaaardzo śmiesznie to zwycięska bramka też po zakończeniu 2 połówki ( tym razem w 92’45’’, mecz trwa do 93’!!) i też z rzutu wolnego (bliżej bo z 20 metrów) i ZNOWU  Gareth Bale.
Co za nieprawdopodobny gość.  Po mojemu , marnuje się w Tottenhamie,  bez dwóch zdań !

Sporo meczów, sporo niespodzianek, sporo bramek. 

PS: Nie widziałem meczu ( nawet nie planowałem nawet) meczu
Borussia  Moenchengladbach – Lazio = 3-3
Oglądałem jednak skrót i powiem tak : takich meczów w LM nie zobaczycie, bo proszę :
Bramka na 1-0  KARNY  przeciw Lazio
1-1
1-2
Znowu sędzia gwiżdże drugiego  KARNEGO dla Niemców, bramkarz „makaroniarzy „ BRONI!
2-2  trzeci KARNY (słusznie wskazany) - dla Moenchengladbach
3-2
Czerwona kartka- Lazio gra w 10-tkę!
3-3 (!!!!)
Czyż trzeba pisać więcej?

UFFFFF jakos  przeżyłem Walentynki !!!   He He He He he 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz