Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 23 grudnia 2019

WIGILIA 2019

Kolejna  ,długo oczekiwana  Wigilia już jutro.
Dzień specjalny, zarówno pełen wspomnień jak i dzisiejszych emocji ,gorączkowo rozpakowywanych prezentów pod choinką kiedy byłem dzieckiem, zapachów pasty do podłogi, choinki, palących się firan labo choinki, spadających bombek ( he he he), wpadek kulinarnych, kolęd śpiewanych przy stole. Ludzi których już nie ma :-(   ,a którzy kiedyś siedzieli przy wigilijnym stole.

Dzień pamiętanych poznańskich Wigilii , ze śnieżnymi zaspami, skrzącym się w blasku ulicznych latarni śniegiem , skrzypiącym pod butami w mrożny wieczór wigilijny - kiedy rodzinnie szło się przed północą na Pasterkę do kościoła  , przy Dąbrówki, na Wildzie. 
No i TERAZ  -- zapachy pieczonej ryby ;-) ciasta, gotującego się barszczu. Lepienie uszek i pierogów, mielenie maku na makowiec , stawianie i strojenie pachnącej igliwiem choinki , pakowanie prezentów dla bliskich. Szukanie brakujących przypraw, zaginionych wstążek (które przecież były gdzieś schowane na tę okazję).

Tak to jest ten Magiczny, niezwykły dzień.
Jeden, jedyny i wyjątkowy w roku.

Ale i tradycyjny, kolędowy.

Niech więc będzie wigilijna- świąteczna  tradycja także na moim blogu.
Jak co roku WSZYSTKIM tym co czytają tego bloga, są z Lechem i moją blogową piłką                --------     pod choinkę składam Życzenia :

Zdrowia
Pogody ducha ( bo niestety śniegu brak)
Niespodziewanych , a wymarzonych prezentów
Dobrego apetytu 

....a w póżniejszch ( już powigilijnych światecznych dniach) mocnej głowy ( ja tam na tradycyjnym spotkaniu z rodziną i znajomymi u nas za kołnierz wylewał nie będę! A do dyspozycji - Finlandia, whisky, wińsko, tequilla, nalewka z bazylii+ rozmarynu i nalewka z ogrodowych śliwek , obie sam robiłem, obie pierońsko mocne!). 
Dobrego trawienia , dobrego a nawet wyśmienitego humoru no i.... TRZYMAJCIE SIĘ MOCNO PYNDZLA WIARUCHNA  !!!!!

I oczywiście, corocznie ten sam, nieodmiennie super mnie nastrajający rysunek Świąteczny ( tak przy okazji powiem że mam 2 psy więc różnie może być.... he he he).:



PS:
Może coś wyskrobię, w leniwy Pierwszy Dzień Świąt, mam jakieś ciekawe materiały, ... się zobaczy.... he he he he    :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz