Szukaj na tym blogu

środa, 31 lipca 2019

GEMYLA WALDASA -częśc 1

Ponieważ jeszcze nic  poważnego się dla Kolejorza  w lidze nie dzieje, a są na razie oczekiwania i dobre początki to postanowiłem dodać do bloga coś coś co może uzupełnić najczęstsze relacje pomeczowe.

Będę nieregularnie dodawał wpisy zatytułowane "GEMYLA".
Dla niepoznaniaków wyjaśnienie.
Słowo "gemyla" w poznańskiej ( wildeckiej ) gwarze znaczy -- śmietnik.
Był taki wymurowany na podwórku między blokami, gdzie odchylało się klapę na górze i tam z "wymborka" ( wiadra) wywalało się śmieci. Które potem wywoziło MPO.
Gemyla była też przydatna ,bo pomagała przedostać się przez płot dzielący podwórko na pół.
Hop na gemylę i zeskakiwałem po drugiej stronie i już biegłem grać w piłę.

Ok, wspomnienia.

Moja "gemyla" będzie po to by wyrzucać różne rzeczy, które zwróciły moją uwagę, a były to małe tematy, plotki niewarte by się nad nimi wytrząsać w jednym dużym wpisie.

Czyli na gemylę i skaczemy przez płot!

1. Po meczu Lecha

Czytałem na stronie POLSAT , słyszałem w czasie transmisji CANAL+ i w Radio Poznań na temat frekwencji  na meczu z Orlenem.

- " jest około 16 000 widzów, jest ponad 16 000 widzów i na koniec ...jest niecałe 17 000 widzów.
I jak widzicie jakie to ciekawe. Słysząc " około, niecałe" od razu myślimy "o kurde mało kiboli".
A kiedy słyszymy "ponad 16 000" to myślimy " ja cię kręcę, ale wuchta wiaruchny".

A przecież ilość kiboli była konkretna czyli 16 616 kiboli!
Malutko? Dużo? Zależy czy jest to = zaledwie czy ponad!

2. Plotki o Gumie

Słyszałem Rząsę mówiącego o "planowanym transferze" Gumy  - "Twardo negocjujemy".
I chyba dobrze , bo do końca, do zamknięcia okienka transferowego jeszcze trochę czasu, a i sam Guma to naprawdę dobry, MŁODY, rozwojowy piłkarz, nie za długo etatowy reprezentant.
Trochę słabo ( oczekiwana kwota !), że Guma nie jest  pomocnikiem lub napastnikiem, ale Bednarek udowodnił ,że i za obrońcę można skasować 6 MLN €.
Pojawiają się plotki, że być może będzie to Serie A (Sasuolo,Genoa) a może Southampton.
Ten drugi kierunek bardziej pilny, bo tam okno trensferowe  zamyka się 9 sierpnia.
Acha, mówiło się jeszcze o Celtiku, ale ponoć to najmniej prawdopodobne.
Pewne , że odejdzie, a jego zastępca (Johansson) niestety o jakości parę półek niższej ( czyżby kolejny Ceesay?). No i po kontuzji!
Od biedy na prawej obronie może zagrać lewonożny Puchacz lub ( co słabsze) Cywka.

3. Milik - "napastnik na lata" Ancelottiego.

Nie cenię Ancelottiego więc nie zdziwiłem się że ten facet tak bredził pozytywnie o Miliku. Który jest takim "frymuśnym mientkim napastnikiem". Taki był w Górniku i taki jest w Napoli.
A tu nagle słyszę, że Milik już niepotrzebny Napoli.
I jakoś się nie dziwię.

4. Siatka

Piszę o siatce bo obok nogi jestem kibicem siatkówki ( troszku grałem na Uniwerku).
A co ma ona wspólnego z nogą.
A Vital Heynen.
Gość wypisz wymaluj w typie  Kloppa.
Gość z charyzmą, oryginał, wiedzący o co mu chodzi i potrafiący podejmować zaskakujące ( i czasem niepopularne) decyzje. A do tego ( jak Klopp) to człowiek sukcesu!

Och gdybyż taki człowiek był trenerem Lecha Poznań!
Na razie przed nim turniej kwalifikacyjny do Olimpiady w Tokio i to już zaczynający się 9 sierpnia!
Za rywali mają:Tunezję,Słowenię i... Francję ( najpoważniejszy rywal).

5. Lech TV w telewizji polskiej (sport.tv.pl)



Takie "odgrzewane pyrki" w większości pokazywanych materiałow ,ale fajny pomysł z 3-ma młodymi lechitami i  "konkursowymi" pytaniami dla nich. Z pytaniami co o sobie myślą i wiedzą.
 I znowu -- kurcze żal ,że Guma ( tak naprawdę) MUSI odejść. Skrzypa,Józiu,Guma wydają się bardzo dobrymi kumplami, a to w drużynie jest wręcz BEZCENNE.


No dobra- śmieci wyrzucone, zamykam klapę do gemyli   ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz