Szukaj na tym blogu

czwartek, 17 października 2019

EKSTRAKLASA - hopsa sa sa (12 kolejka)

Naoglądalem się meczów ( nasi i inni) w tym tygodniu do imentu.
W wiązku z tym wcale nie mam "meczowego głoda". Bo i widziałem jak grają : Guma, Józiu, Moder, Pawka, Puszka, Kurmin. Grali i więcej i mniej minut, ale tych co się nimi interesuję miałem "na bieżąco".
Nie przeszkadzało mi nawet to że "brzęczący Brzęczek" nie wziąl nikogo z Lecha ,bo mi to wisi.
A Bednarek tak naprawdę specjalnie się w obu meczach nie narobił, ,a jak już to był pewny.
Lepiej mu szło z Glikiem (zero straconych na koncie) niż z "reklamowanym w mediach tureckim gwiazdorem Pazdanem".
Co oczywiste ,bo musiał JEDYNIE robić swoje i nie "robić za kolegę".

Przed ligą spojrzałem na statystyki piłkarskie (Extra) po 11 kolejkach.

1.--

Jak widać po powyższych statystykach -- co innego widzimy ,a co innego słyszymy.
Kibole narzekają na Gytka i Jevtića ,a tu proszę: Gytek w czołówce strzelców ( msce 2/3) Jevtić NAJLEPSZYM asystentem Extra i w czołówce klasyfikacji kanadyjskiej ( gole+asysty).
 Nasz "człapak" , gościu który musi być zmieniany między 60-70 minutą ,bo kompletnie "znika z radaru" kiboli, a co dojście do piłki to strata.
Niewiarygodne.

2. --


Podniecamy się "ilością wykręcanych kilosów" przez rywali i płaczemy ,że " nasi" spacerują ,a rywal zapierdala jak motorek ( np taki 1-ŁKS =117,01 km, 2- Jaga =116,71   3-Raków =116,55).

I to jest prawda - co pokazuje statystyka ,gdzie w tabelce najmniej biegających zespołów   --Lech=14(108,86 km) , Legła=15 (108,84) , a Korona=16 (107,15).

Niby dramat, ale po mojemu najważniejsze nie kilosy a szybkość grania i biegania i tu Lech ma wynik 99 sprintów/na mecz ,gdy prowadząca Jaga= 103, a druga Legła=102.
Jak zwał tak zwał ,wychodzi , że w lidze najlepiej motorycznie prezentuje się Jagiellonia.

3 - .Na koniec statystyka w której Lech prowadzi w lidze.
To średnia ilość strzałów oddanych w meczu. I wykręcił całkiem fajną liczbę = 13,1 strzału/na mecz.
Oczywiście przydałaby się statystyka jak to jest z celnymi strzałami, ale akurat tej statystyki nie znalazłem. Mnie cieszy ten ogrom ilości ,bo uważam, że nawet z zamkniętymi oczami łatwiej trafić w środek tarczy za którąś 10 000 próbą niż mając zalediwe jedną próbę i to z otwartymi oczami.

4- Jeszcze parę (3 kolejki temu) Lech miał najwyższą średnią ilości żółtych kartek na mecz = 3,1 kartki/mecz
Myślałem więc, że i w zestawieniu "pauzujący/zagrożony" będzie "wuchta lechitów".
I zaskoczenie.
Nikt nie pauzuje w 12 kolejce, na domiar wszystkiego zagrożony jest tylko Muhar! A tak na przykład zagrożonych jest aż 5 graczy Jagiellonii. Prawdą jest też , że swoje odcierpiał już Czarny, który jest liderem "żółtych" ( ma ich 5).

5 - Zajrzałem do notatek i średnio celnych strzałów na mecz Lech ma = 6,1.
Strasznie tą staystykę Lechowi popsuł mecz z Cracovią ( 2 celne) i z Jagą (2 celne), ale nawet ta statystyczna "szóstka celna" to dobry europejski wynik ( nie  patrząc na moc i zagrożenie dla bramki rywali). Żadne zagrożenie dla Cracovii (x2 i porażka u siebie), ogromne zagrożenie dla Arki (x8 i remis 0-0 na wyjeżdzie!). Trochę dziwne .

I tyle "przedkolejkowych " statystycznych ciekawostek.
12 Kolejka będzie w sumie ciekawa ,a to przez mecze:



Mecze "po mojemu" ciekawe zaznaczyłem czerwoną kropką.
Pierwsze trzy wykropkowane spotkania nie wymagają komentarza.
Dalej:
Mecz Arki z  Betonami to będzie rozpaczliwa próba utrzymania się  gdynian na powierzchni ligi.
A  kiedy jak nie u siebie i nie jak w meczu derbowym "ze znienawidzonym" rywalem. Do tego "nowa miotła" czyli za Zielinę Serb Aleksandar Rogić ( CV cienkie- Levadia!).
Częstochowa-Śląsk - ostatnia wygrana Rakowa z Paprykarzami w Szczecinie zrobiła wrażenie.
Kiepscy zaś grają ciekawie, bo w kolejnych i ostatnich 6 meczach.... uwaga,uwaga = 5 remisów (plus porażka 0-1) i marzenia o chwale odłożone do następnego sezonu. A start był taki piękny ;-)

Myślę, że będę oglądał z doskoku - Milicyjnych z Krakowa ( ot ze złośliwej ciekawości), Kolejorza całego bo i transmsja w sport.tv.pl , oczywiście całą Arkę , a w poniedziałek z braku laku cały mecz Rakowa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz