Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 13 czerwca 2016

EURO nr1 i gdzieś tam w tle Lech zaczyna treningi

Parę meczów "poszło".
Zagrali swoje mecze "faworyci" czyli Francja, Anglia i Niemcy no i swój mecz Polacy.

Pisałem wcześniej, że będę kibicował też Belgom ( grają dzisiaj) i Słowakom.
Słowacja mnie rozczarowała i to bardzo. I nie chodzi tu o to że przegrali z Walą 1-2, ale nie grali dobrze. Nie narzucili rywalom swojego stylu gry ( choć akurat Hamśik to kawał piłkarza) i nie dali rady Walijczykom.

Trochę zresztą to moje oglądanie meczów śmieszne, bo uparłem się i na razie tylko mecz inauguracyjny oglądałem "po polsku".
I już wtedy wiedziałem, że nie dam rady  następnych oglądać w "polskiej wersji telewizyjnej".
Następnym ( w miarę naturalnym wyborem bo akurat znam angielski) były kanały angielskie.
Udało mi się trafić na BBCSport i to był super wybór ( dobre wyważone komentarze no i taki mecz Polska-Irlandia oglądany " z drugiej strony" o wiele ciekawszy niż oglądany gdy komentatorzy "szczają po girach" z emocji nie widząc wad i błędów popełnianych, nieskuteczności czy niepewnej gry Pazdana)>
Faktem jest że i w polskich mediach i w czasie "angielskiej wersji tego meczu" komentatorzy zachwycali się grą Kapustki. Oby tak dalej "Kapi".

Co akurat potwierdza to co kiedyś napisałem na tym blogu (przypominam wpis "Nawałka trener prawdziwy") o Nawałce i o tym jaki trener być powinien.
A  przecież wybór Kapustki wcale nie był taki oczywisty , bo pewnie Smuda, Fornalik w takiej sytuacji (kontuzja Grosickiego) na lewe skrzydło rzuciliby Błaszczykowskiego a na prawe daliby Peszkina, lub na odwrót.
Po prostu przestraszyliby się odpowiedzialności, nacisków "borków i mediów" i wybraliby "bezpieczną opcję".
Tu Nawałka przypomina mi nieco śp. Górskiego który nie wahał się wstawić do składu zamiast Bulzackiego debiutanta Władka Żmudę ( debiutując miał też 19 lat). Co świadczy o tym że trener WIE a nie "ustawia się z prądem i z wiatrem".

Wracając do ocen drużyn:
1- zawiodła Anglia, Szwajcaria ( męcząca się strasznie z grającą całą 2 połowę w 10 Albanią!), Słowacja,
2- niewiele ugrają Walia, Irlandia Północna, Turcja, Chorwacja ( mimo zachwytów komentatorów BBC), bardzo cienka Rosja, jednak przeciętna Albania
3-mogą zaskoczyć - Rumunia, Ukraina ( tak tak- wcale nie tak dużo brakowało by ugrali co najmniej remis mając 2 "sety"!), Polska ( mająca dużą przewagę , a tylko przez nieskuteczność nie wygrali bezdyskusyjnie i to minimum 2-0 )

Trochę być może za wcześnie na oceny ,bo "w grze " jeszcze inne drużyny, ale w końcu tyle tych meczów , że lepiej pisać już teraz.
Jutro  Austria-Węgry (Kadar i może Lovrencics) przy czym ciekawi mnie bardziej jak będzie sobie radzić tak dobrze grająca eliminacje Austria.
No i dzisiaj ( już niedługo) ciekawy mecz Hiszpania-Czechy ( oczywiście "łapię transmisję" znowu po angielsku... i polecam taką wersję!!!), a jak nie będzie streamu angielskiego to jeszcze możliwa wersja niemiecka ( coś tam kumam) i rosyjska ( tu bez problemu), choć i hiszpańskie "piłkarskie słownictwo" też od biedy dałbym radę rozszyfrować (he he he).
Wieczorem też ciekawy mecz Włochy-Belgia i tu nie tylko dlatego, że kibicuję Belgii, ale i dlatego że szczerze nie lubię Włochów ( ot taki uraz po pracy z nimi i załatwiania z nimi różnych interesów, dostaw) i będę mocno ściskał kciuki "za Belgami".

I tyle na razie, bo o Lechu ( dziś zaczynają treningi) pisać jeszcze trochę za wcześnie, tym bardziej że cały czas "zawieszona w powietrzu" sprawa transferu Vacka do Lecha ( choć na nieoficjalnej stronie Piasta w rubryce ODESZLI przeczytałem  "Kamil Vacek-Lech"- ot taka ciekawostka).
Zresztą ja tam jestem wielkim zwolennikiem tego transferu i uważam, że Vacek to byłby "drugi Stilić" i od czasu gry Semira to byłby chyba NAJLEPSZY rozgrywający jakiego miałby Lech w swoim składzie od dłuższego czasu.
Zatem... czekam co przyniosą dni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz