Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 25 stycznia 2016

LECH JUNIORZY - ostatnia dogrywka

Po 2 połówkach tematu " Lech juniorzy styczeń 2016" postanowiłem zarządzić dogrywkę.
Po prostu brakowało pewnego podsumowania tego tematu .


Nazwiska od numeru 1-7 to ci którzy najczęściej przewijają się przez wieści futbolowe. Są powoływani do różniastych reprezentacji PZPN-u i już w jakiejś tam najbliższej przyszłości dają szansę, żę wejdą "o pięterko, albo dwa wyżej".
Może trzeba było jeszcze dołączyć braci Spychałów, Andrzejewskiego, Wojdaka i pewnie jeszcze z 1-2 młodych juniorów.
Bazowałem jednak na tym  "na co mam oko" od dłuższego czasu, na nazwiskach najczęściej pojawiających się na stronie oficjalnej kksLech.

Numer 8 - to Kamil Jóżwiak- wiadomo "zawieszony między juniorami-rezerwami-1 zespołem".
Ważny dla niego okres, rok 2016 sporo wyjaśni.

Nazwiska od 9-21 to ci co dopiero wchodzą do zespołu i ci niekoniecznie już tacy "młodzi piłkarsko" , ale o których trzeba napisać choćby dlatego ,że w Lechu mimo młodego wieku "zaliczyli długaśny staż" ( Kamiński, Drewniak,Kownacki, Linetty).
I to są bezdyskusyjni "wychowankowie Lecha", choć i tu jest "knajder" czyli Gumny, który jak Kownacki praktycznie zaczynał grę ( klubową, nie na podwórku... he he he) właśnie w Lechu.

Kolorem niebieskim w rubryce "urodzeni w" wyszczególniłem poznaniaków ( Drewniak, Gumny) i  Wielkopolan.
Jak widać rdzennych  poznaniaków ( na 21 tylko 2) nie za wielu.
Więcej Wielkopolan.
To ważne dla kiboli chcących mieć w zespole "swoich gzubów" a nie tylko "zagranicznych turystów" ( jacy by oni nie byli), tym bardziej że Lech to klub nie tylko poznański, ale nade wszystko  wielkopolski .

Co ciekawe sporo też juniorów, graczy z odleglejszych zakątków Polski, co świadczy całkiem dobrze o scoutingu Lecha (!!!).

Przeliczyłem też sobie "procentowy skład = bramkarze/obrońcy/pomocnicy/napastnicy" tej 21 osobowej grupki "wybrańców" zakładając, że jest to 21 osobowa "kadra" wyimaginowanego zespołu "Lecha przyszłości".
Założyłem, że w tzw "dorosłej kadrze klubu" powinno być - 24 graczy == 3 bramkarzy, 9 obrońców, 9 pomocników, 3 napastników ( wiemy jaki to "ideał" niedościgniony- brak np w Lechu napastników czy zmienników dla Burića, brak lewych obrońców).
I tak w tej 21 "młodej kadrze" mamy - tylko 2 (utalentowanych i ogrywanych w PZPNie) bramkarzy,
8 obrońców, 7 pomocników i 4 napastników (!!!), a zatem z napastnikami nie jest tak znowu żle.
Kwestia ich "praktyk", terminowania  u boku "wzorca" i trenera-mistrza oraz konsekwentnego nadzoru nad rozwojem. Tylko tyle i AŻ tyle..

Mam nadzieję, że zamieszczona tabelka pozwoli kibolom Lecha "umiejscowić sobie" nazwiska padające w necie --- " w czasie i przestrzeni".
Odpowiedzieć też sobie na pytanie - czy jeszcze za wcześnie na "poważne granie" czy też "już za późno na lechicką karierę" ?.

W rubryce "uwagi" wpisałem kluby ,w których wymienieni piłkarze zaczynali swoją "karierę".

PS:
Co ciekawe , pominąłem w zestawieniu Jakuba Serafina. 
Nie mam przekonania do tego gracza ( jak np miałem kiedyś do Drygasa). Zobaczymy czy skreślając go na początku 2016 r. pomyliłem się czy też nie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz